Thursday, December 24, 2009

Sakit

aku: mama, ikah boleh g kan ari ni?
mama: gi mano?
aku: laa, gi pcb la.
mama: demey kan tu, xyoh g la.
aku: xdemey doh ma. deme ciiikit jahs (kelentong)
mama: demey2 duk rumah la. rilek kt umah. g sana koho demey xpasa plop.

Hari ini genaplah 2 hari aku disahkan demam. 2 hari juga la aku berdiet. Jangan fikir aku obses nk kurus tp makanan yang aku makan semuanya pahit. Semuanya x sedap. Pahit, nak sedap macam mana. Tp kan, kalau aku terus berdiet gini ade chance x body cam Jessica Alba? haha. ntah pape.

Rancangan aku dgn geng IT nak gi bercuti semuanya hancur. Sedih la jugak. Sorry ek ten, een, zakiah, zaza, byqie, adnin. Dah la last dah ni. Tapi, nak buat macam mana.

Mmm, tp sakit2 ni buatkan aku terfikir banyak perkara. Aku muhasabah balik semua2. Sejak abes SPM, banyak perkara yang aku x istiqamah. Huh. Apepun, sesungguhnya sakit itu penghapus dosa.

Tidaklah seorang muslim tertimpa suatu penyakit dan sejenisnya, melainkan Allah akan mengugurkan bersamanya dosa-dosanya seperti pohon yang mengugurkan daun-daunnya”.

(HR. Bukhari no. 5660 dan Muslim no. 2571).

Rebutlah 5 pkr sblm datangnya 5 pkr. salah satunya; masa sihat sebelum sakit.


p/s: tahniah buat adik2 MMP yang berjaya dalam PMR. Alhamdulillah pencapaian MMP menaik tahun ini. hee. bahagia sangat. Tahniah juga buat sepupuku, Yana. Harap2, SPM pun menaik jugak. amin.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...